loading...
هدیش
وبسایت تاریخی هدیش جامع ترین وبسایت تاریخ ایران و جهان در ایران


نماینده سایت هدیش  در بلاگفا......http://hadish-tarikhe.blogfa.com/
لطفا به خاطر حفظ تاریخ این وطن بنر سایت رادر وب خود قرار دهید. مارا لینک هم کنید
به دلیل به روز بودن سایت از دیگر صفحات هم دیدن فرمایید
لطفا به وبسایت ما امتیاز دهید 

امیر دی ال 90

برای استفاده از امکانات ویژه سایت ابتدا عضــو شوید

جهت اطلاع ازتـعرفه تبلیغاتیو ارسال مطلب

در سایت با آی دی های زیر در تـماس باشید

alireza.kheirandish77@yahoo.com

کد بنر ما در پست ثابت سایت قرار داده شده است((زیر تصویر بنر))

شاه درفرهنگ هخامنشی

طفا در پایین صفحه به سایت ما امتیاز دهید(ستون سمت چپ)

به دلیل بروز بودن سایت از صفحات دیگر هم دیدن کنید

نماینده سایت هدیش  در بلاگفا......http://hadish-tarikhe.blogfa.com/

لطفا این کد بالا را که مربوط به بنر سایت است در سایت یا وبلاگ خود در قسمت تنظیمات قرار دهید

آخرین ارسال های انجمن
alireza بازدید : 1553 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

آرسام یا آرشام برادر کوچک خشایارشاه بزرگ و پسر داریوش شاه بود که در جنگ ترموپیل در سِمَت یکی ازفرماندهان سپاه ایران گماشته شد

در فراسوی جنگ ترموپیل آرسام از خشایارشاه در خواست می‌کند که به علت مقاومت شدید اسپارت‌ها خود وارد میدان کارزار شود و به هر شکلی که بود رضایت برادر را جلب می‌کند.

زمانی که به همراه مردونیوس (از فرماندهان گارد جاوید) به قلب اسپارت می‌زند مردنیوس به او می‌گوید بیا از اینجا دور شویم چرا که من حس می‌کنم اسپارت قصد جانت را کرده‌اند. (البته نگرانی فرمانده گارد جاوید از سرزنش خشایارشاه بوده است). آرسام به او می‌گوید هر سربازی که در میدان جنگ است مرگ او را تهدید می‌کند و اگر از میدان به در رود پس چه کسی باید جنگ کند؟!سپس او به سمت صف اسپارت‌ها هجوم برد و شکافی را در بین آن‌ها بوجود آورد و سایر سربازهای ایرانی نتوانستند در پشت سر او وارد کارزار شوند چرا که بلافاصله پشت سرش اسپارت‌ها حلقه را بستند. بقیه را در اذامه بخوانید..


alireza بازدید : 470 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

در زندگی و شخصیت خشایارشاه اسرار و دوگانگی‌هایی وجود دارد از آنجمله می‌توان به تغییراتی که خشایارشاه در پلان تخت جمشید داده است اشاره نمود وی که پس از به سلطنت رسیدن از اینکه در نقش برجسته برجای دوم و به عنوان ولیعهد پس از داریوش کبیر قرار گرفته بوده راضی نبوده، نقش برجسته داریوش و فرنکه وزیر تشریفات (خودش به عنوان ولیعهد در پشت داریوش) را به ساختمان خزانه‌داری انتقال می‌دهد وی در ادامه حتی ورودی تخت جمشید را نیز عوض می کند .همچنین یکی از اتفاقات بحث برانگیز در زمان او حمله به یهودیان است که سپاه در نیمه راه متوقف می شود. آنچه که به نظر می‌رسد این است که وزیر تشریفات عیلامی پادشاه، او را از عدم پرداخت مالیات یهودیان اگاه و وی را برای حمله به یهودیان تحریک می‌کند اما در راه حمله، استر و عمویش مردخای برای نجات یهودیان نقشه نزدیکی استر به خشایارشاه را می‌کشند که به انجام می‌رسد! یهودیان جان سالم به در‌می برند و نخست وزیر عیلامی برکنار و مردخای جای او را می گیرد یهودیان تا به امروز این اتفاق را با نام "پوریوم" جشن می‌گیرند و از آن تاریخ به بعد تمدن عیلامی (در زمان پادشاهان قبلی عیلامی‌ها مشاوران رده بالای شاه بوده اند) رو به انقراض می‌رود. درحال حاضر برخی افراد سودجو که خود را وارثان تمدن عیلامی میدانند از این واقعه به عنوان توطئه صهیونیسم و پارسیان برای نابودی عیلامی‌ها نام می‌برند. از دو مطلب فوق این گونه برداشت می‌شود که خشایارشاه ثبات لازم برای پادشاهی را نداشته و حتی تغییرات در تخت ‌جمشید را می‌توان نتیجه تحریکات استر و مردخای دانست زیرا چنین کاری از وزرای عیلامی بر نمی‌آید. حتی شکست یونان را نیز می‌توان ناشی از عدم همکاری عیلامی‌ها دانست. منبع:کتاب از زبان داریوش… اثر خانم پروفسورهایدماری کخ

alireza بازدید : 682 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

خشایارشا به قصد حمله به یونان به کاپادوکیه واقع در اسیای صغیر رفت و این شهر را مرکز ستاد فرماندهی خود قرار داد.وی سه سال تمام به تجهیز سپاه مشغول شد و در نهایت سپاهی را که در تاریخ به «سپاه بزرگ» معروف است و بنا به گفته هرودوت در آن، ۴۶ گونه نژاد و قوم مختلف حضور داشتند بسیج کرد و در بهار ۴۸۰ قبل از میلاد به سوی یونان حرکت کرد. عربها، هندی‌ها، پارسها،مادها، سکاها، فنیقیها، مصری‌ها و حتی ساکنان جزایر خلیج همیشه فارس(همیشگی) نیز در این لشکرکشی حضور داشتند. البته لازم بذکر است که مورخان یونانی در مورد تعداد افراد قشون ایران در این لشکرکشی راه مبالغه در پیش گرفته اند و گاه تا پنج میلیون نفر نیز افراد سپاه را ذکر کرده‌اند.اما بنا به نوشته سایر مورخان تعداد افراد سپاه خشایارشا یک میلیون نفر بوده که همه آنها سرباز نبوده و بسیاری آشپز و ملوان و … در این ارتش خدمت می نمودند......ادامه مطلب و برای دانلود کتاب پی دی اف  در ادامه مطلب...

alireza بازدید : 1413 پنجشنبه 06 مهر 1391 نظرات (1)

میدونم کمی تعجب کردین و الان تو ذهنتون اینه که خیلی وقته از این قضیه گذشته اما نه ما آریایی ها نباید به این سادگیا کوتاه بیایم و به این راحتی ازین قضیه نمیگذریم. من سعی کردم با بهترین نقد و تحلیل که در ادامه میبینین ، داستان و همه چیزو در مورد این فیلم با مختصر ترین جواب ها به شما بدم.

 اولین نوشتارم رو طوری انتخاب کردم که شما نحوه ی مسیر حرکت منو تو سایت هدیش بفهمین .

خب میریم سر اصل مطلب فیلم 300:

 

نقد فیلم سیصد

فیلم۳۰۰ با وفاداری به کتاب کمیک ، نوشته "فرانک میلر" ساخته شده است که در آن کتاب پادشاه اسپارتی به نام "لئونیداس" با ۳۰۰ سربازش در مقابل خشاریار شاه و ارتش یک میلیون نفری اش می جنگد. این حرکت "لئونیداس" یونانی ها را متحد می کند تا در مقابل ارتش پارس ها متحد شوند. داستان بدون هیچگونه وفاداری به اصل داستان بر اساس نبرد معروف "ترموپیلا" نوشته شده است. در سرتاسر فیلم  پارس ها تمدنی بربرگونه ، بی فرهنگ و تشنه به خون نشان داده می شوند. همچنین شخصیت خشایار شاه همانند یک پادشاه هندی و یک پادشاه بی تمدن نمایش داده می شود.

بر اساس روایت هالیودی نبرد ترموپیل ، ایرانیان متمدن همچون غولان و اهریمنان تجسم شده‌اند. در این فیلم ، ارتش امپراتوری ایران به فرماندهی‌خشایار شاه، چونان ارتشی از شیاطین تصویر شده و چهره برخی ازشخصیت‌های ایرانی فیلم، شباهتی به چهره یک انسان ندارد و بیشتر شبیه شخصیت های خونخوار فیلم‌های علمی – تخیلی است.        

بحث درباره فیلم ضد ایرانی 300همچنان در محافل سیاسی ، فرهنگی و سینمایی ایران داغ است. این فیلم  که محصول شرکت برادران وارنر است و اشنایدر آن را کارگردانی کرده است، به داستان جنگ ایران و یونان در ترموپیل ـ گردنه‌ای در یونان ـ بر مبنای روایت هردوت می‌پردازد……..

چون مفصل بود ادامه ی این بحث در لینک های زیر قرار داره. برای دانلود روی عکس هر کدام کلیک کنید:

 

به شخصه توصیه میکنیم حتما اینو ببینین (فایل pps رو از حالت فشرده rar در بیارید و استفاده کنید)

تحلیل و ادامه متن بالا (فایل docx)

رد مستدل ها (فایل docx)

 

alireza بازدید : 535 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (1)

سالروز جنگ ماراتن که 490 سال پيش از ميلاد روي داد.

 

13 سپتامبر سالروز نبرد يك روزه ماراتن Marathon است كه در سال 490 پيش از ميلاد روي داد و نيروي دريابرد ايران در آن موفق نبود و با تحمل تلفات عقب نشيني كرد.  داريوش بزرگ، تنها با هدف گوشمالي آتني ها - نه تصرف آتن - كه يوناني زبانهاي آسياي صغير (شهرها و جزاير ايوني) قلمرو ايران را تحريك به شورش و نافرماني مي كردند يك سپاه پياده و سوار را با كشتي روانه سرزمين اصلي يونان كرد كه به صورت كشور - شهر يا ايالات متحده اداره مي شد.  اين نيرو كه بزرگترين لشكركشي آمفي بياس از آغاز تاريخ تا اواخر قرن 19 ميلادي است پس از تصرف شهر ارتريا Eretria و جزيره ايوبويي Euboea (اوبوآ)، در ساحل شرقي اتيكا Attica پياده شد.  به نوشته مورخان يوناني، آتن و متحدان آن جز اسپارت براي دفاع، موفق به گردآوري ده هزار نظامي شده بودند و در انتظار نيروي اعزامي اسپارت بسر مي بردند كه ميلتيادس Miltiades فرمانده دفاع از آتن شنيد كه فرمانده نيروهاي دريا برد ايران بيش از نيمي از سربازان خود و عمدتا سواره نظام را به كشتي ها بازگردانده و قصد حمله مستقيم به شهر آتن را دارد و واحدهايي كه در شرق اتيكا باقي مانده اند در حال برپا كردن اردوگاه هستند، ولي زميني كه در آنجا پياده شده اند گود و نيمه باتلاق و سست است.وي پس از مشورت با هشت ژنرال ديگر تصميم گرفت پيش از آن كه نيروي باقيمانده ايران در شرق اتيكا بتواند زمين بهتري بيابد و از اردو زدن فارغ شود به آن شبيخون زند. سربازان آتني كه در زمين هاي با ارتفاع بيشتر و خشك موضع گرفته بودند با سرعت به سوي نيروي ايران به حركت درآمدند. واحدهاي ايراني كه در مركز صحنه بودند حمله آتني ها را دفع كردند، ولي دو جناح راست و چپ تاب مقاومت نياوردند و كل نيرو به محاصره درآمد. همزمان، كشتي هاي آتني به كشتي هاي حامل تداركات نيروهاي ايراني كه بدون دفاع مانده بودند حمله بردند و نيز آنها را از دسترس نيروهاي در حال جنگ دور ساختند. در اين عمليات، به نوشته مورخان يوناني نيروي دريابرد ايران با تحمل شش هزار و چهارصد تن تلفات دست به عقب نشيني زد و آتني ها به پاس نجات شهرشان در دلفي Delphi خزانه اي ساختند و به آپولو Apollo خداي خود هديه كردند. سپس ميلتيادس كه پيش بيني كرده بود ايران درصدد گرفتن انتقام برخواهد آمد دستور ساختن 200 كشتي جنگي را داد كه اين بار ايران از راه خشكي به يونان حمله برد. منابع ايران تنها از پيروزمند نبودن اين لشكركشي و خشم داريوش بزرگ از اين پيش آمد و سوگند او كه از آتني ها انتقام خواهد گرفت ياد كرده اند. داريوش گفته بودكه پسر پدرش نخواهد بود اگر انتقام نگيرد و تا هفت پشت نام پدر و نياكانش را ذكر كرده بود كه اصطلاح هفت پشت از همان زمان باقي مانده است و ايرانيان مي كوشيدند كه نام پدر، پدربزرگ و ... خود را تا هفت پشت به ياد داشته باشند و تاريخ كارهاي خوب و بد آنان را به خاطر بسپارند.  درپاره اي از تاريخها به ويژه كتابهاي مورخان امريكايي روز 12 سپتامبر سالروز جنگ ماراتن ذكر شده است كه احتمالا به دليل 6 تا 9 ساعت عقب تر بودن زمان در امريكا از آتن باشد.مورخان متفق القول نوشته اند كه از آغاز تاريخ بشر تا به امروز ، جهان امپراتوري با عظمتي چون امپراتوري پارسها در دوران هخامنشيان را به خود نديده است كه بر پايه نظم اداري ، قانون ، توجه خاص به ارتباطات ( راهها ، بنادر ، پستخانه و... ) و تحمل اديان و عقايد به وجود آمده بود.

alireza بازدید : 468 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (1)

داریوش سوم(۳۸۰ – ۳۳۰ ق. م.) آخرین پادشاه هخامنشی بود و از اسکندر شکست خورد. این شاه که او را در کتب پهلوى «دارا پسر دارا» خوانده‌اند فرزند آرسان بوده و آرسان پسر استن و نوهٔ داریوش دوم است.بنابراین داریوش سوم نسبش با فاصلهٔ سه نسل به داریوش دوم می‌‌رسد و بهمین جهت او را «پسر دارا» (فرزند داریوش دوم) گفته‌اند.هنگامیکه در زمان اردشیر سوم دربارهٔ خاندان هخامنشى و شاهزادگان آن سخن می‌‌رفت نام داریوش بر زبان نمی‌آمد. به این معنى که او را بچیزى نمی‌شمردند و اردشیر سوم وقتى که می‌‌خواست براى استقرار حکومت خود شاهزادگان مزاحم را براندازد او را بیاد نیاورد.داریوش در دستگاه هخامنشى چاپارى بود که فرمانهاى شاهنشاه را به والیان و فرماندهان ایالات می‌‌رساند. در یکى از جنگهاى روزگار اردشیر رشادتى از خود نشان داد که اردشیر او را «دلیرترین پارسیان» نامید بقول ژوستن، تاریخ‌نویس معروف، او را والی ارمنستان  کرد.باقی در ادامه مطلب....                                                                                        دانستنیهای داریوش سوم

alireza بازدید : 610 جمعه 27 مرداد 1391 نظرات (0)

کاتافراکت ها سواره نظام سنگین اسلحه زبده ای بودند که وظیفه اصلی شان در هم شکستن پیاده نظام و از بین بردن آرایش سواره نظام های سبک بود هر چند که ممکن بود گاهی به عنوان نیروهای تهاجمی نیز به کار گرفته شوند. برخی مورخان آن ها را اولین شوالیه های دنیا می دانند چرا که از زره های سنگین و براق اشرافی بهره می بردند. ایرانیان به مدت حدود ۱۲۰۰ سال از دوران باستان تا قرون وسطی، از شوالیه های کاتراکت بهره بردند.واژه کاتافراکت از واژه یوتانی κατάφρακτοι/ کاتافراکتوی یعنی “زره پوش” یا “سراسر پوشیده” می آید. گریوپنور نام شکل دیگر کاتافراکت است که از واژه پهلوی گریوبان یعنی “محافظ گردن” – اشاره به کلاه خود- ریشه گرفته است.ارتش ایرانیان از اوایل قرن ششم پیش از میلاد و سراسر دوران هخامنشیان از شوالیه های سنگین اسلحه بهره می جست. این کوروش کبیر (قدرت: ۵۵۹ تا ۵۳۹ پیش از میلاد) بود که متوجه شد برای پیروزی های قاطع تر و موثرتر در آسیای مرکزی و خاورمیانه باید از شوالیه های سواره نظام استفاده کند.  باقی را در ادامه مطلب حتما بخوانید....

کاتافراکت ها

alireza بازدید : 409 چهارشنبه 25 مرداد 1391 نظرات (1)

کمبوجیه پسر بزرگ کوروش هخامنشی مردی شجاع و بی نهایت زیبا و قوی پنجه بود. پس از مرگ پدر به قصد آرام کردن غرب امپراتوری ایران که همواره دچار حمله یاغیان و شورشیان بود عازم مصر و آفریقا شد در سال ۵۲۱ (پیش از میلاد) گئومات مغ از اعتماد برادر کمبوجیه سوء استفاده نموده و بردیا را مسموم ساخته و او را از پای در آورد. در این زمان کمبوجیه مصر را فتح نموده و در سرحدات آفریقا (شمال تونس و لیبی امروزی) می تاخت. گئومات برخی از جنایت پیشگان را اجیر کرده و به جان رییش سفیدان و بزرگان ایران افتاده و آنها را با ترفندهای گوناگون از پای در می آورد. یکی از رییش سفیدان که به راز گئومات پی برده بود به پسر بزرگ خویش جریان را گفت و از او خواست خودش را به سپاه ایرانزمین برساند و توطئه گئومات را بر ملا سازد و از پسر خواست زود عازم این سفر طولانی شود و گفت حتما دیر یا زود گئومات به سراغ من هم خواهند آمد چون آنها به رسم یونانیان ، وجود بزرگان عشایر را تحمل نمی کنند تا بدین گونه همه مردم را به زیر یوغ خویش کشند. باقی را در ادامه مطلب بخوانید....

 

alireza بازدید : 539 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

آریوبرزن یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران است که در برابر یورش اسکندر مقدونی به ایران زمین، دلیرانه از سرزمین خود پاسداری کرد و در این راه جان باخت و حماسه‌ی «در بند پارس» یا «دروازه پارس» را از خود در تاریخ به یادگار گذاشته است.«اسکندر مقدونی» در سال 331 پیش از زادروز، پس از پیروزی در سومین جنگ خود با ایرانیان «گوگامل» (Gaugamele) [پیشتر به اشتباه آن را اربیل (Arbela) می‌خواندند] و شکست پایانی ایران، بر بابل و شوش و استخر چیرگی یافت و برای دست یافتن به پارسه، پایتخت ایران روانه این شهر گردید. 21 مرداد سالروز کشته شدن سردار بزرگ ایرانی آریوبرزن به شما ملت شهید پرور ایران تسلیت باد. ادامه مطلب را در ادامه مطلب حتما بخوانید......

alireza بازدید : 475 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (1)

درود دوستان گلم این بار بجای نگاشته یک اطلس تاریخ ایران را برای شماگذاشتم تا خودتان به دل خواه تاریخ مورد علاقه رادرمورد ایران انتخاب کرده.پس از شما دوستانم تمنا دارم روی این آدرس کلید کرده مطمئنن هرچی کهمورد علاقه شما است درآن یافت میشود البته درمورد تاریخ ایران.راستی حتما دیدگاه خودرا در مورد این کار جدیدم بیان کنید.

 

اطلس تاريخ ايران

 

شایسته است که یک ایرانی
 
خلاصه تاریخ گذشته ایران را بداند.
 
پیروز وسربلند باد ایران زمین.

 

alireza بازدید : 432 چهارشنبه 11 مرداد 1391 نظرات (0)

مصر که طغیانش همچنان از سالها قبل، ادامه یافته بود، غالباً به طغیان‌های آسیای صغیر (غرب ترکیه) و نواحی مجاور نیز دامن می‌زد و همین نکته سبب شد که شاه برای دفع آن، دست به اقدام جدی بزند. معهذا لازم دید که اول به شهر صیدا (شهری در لبنان امروزی) که متحد مصر بود و فنیقیه را هم به آشوب کشیده بود، توجه کند. در سال ۳۴۴ پیش از میلاد، اردشیر سوم پس از فرو نشاندن شورش فینیقیه، با سپاه خود و یونانیان اجیر از راه خشکی عزیمت مصرکرد. شاه که بسیار دوستدار بود که مصر را از نو تسخیر کند، رسولانی به شهرهای یونانی فرستاده، شهرهای بزرگ را دلگرمی کرد که در جنگ او با مصر شرکت جویند.آتنی‌ها و اسپارت‌ها پاسخ دادند که خیلی مایلند، مناسبات دوستانه خود را با شاه نگهداری کنند، ولی نمی‌توانند سپاهی بدهند. تِبی‌ها هزار تن سنگین‌اسحله بسرداری لاکراتس فرستادند. اهالی آرگس سه هزار تن دادند بی‌اینکه سرداری برای این عده معین کرده باشند، ولی بعد به درخواست شاه نیکوسترات نامی را سردار این عده کردند. او شخصی بود از مردان عمل و دارای نظری صائب ولی حبه‌ای هم دیوانگی داشت، روشنگری آنکه چون قوی‌هیکل و زورمند بود حرکات و رفتار هرکول (پهلوان داستانی یونانی‌ها) را تقلید می‌کرد و به هنگام جنگ پوست شیری را در برکرده، گرزی بدست می‌گرفت. یونانی‌های آسیائی هم مانند تبی‌ها و اهالی آراگس شش هزار تن فرستادند. چنانکه عدهٔ تمام سپاه یونانی به ده هزار تن می‌رسید. باقی در ادامه مطلب...                                                                          

 

alireza بازدید : 422 چهارشنبه 11 مرداد 1391 نظرات (1)

اردشیر سوم دهمین شاهنشاه هخامنشی بود که از سال ۳۵۸ تا ۳۳۸ پیش از میلاد بمدت ۲۰ سال بر ایران پادشاهی کرد. سلطنت اردشیر سوم، تماماً صرف خوابانیدن شورش‌ها، در ممالک تابعه گردید. مصر که طغیانش همچنان از سالها قبل، ادامه یافته بود، غالباً به طغیان‌های آسیای صغیر (غرب ترکیه) و نواحی مجاور نیز دامن می‌زد و همین نکته سبب شد که شاه برای دفع آن، دست به اقدام جدی بزند. با وجود این لازم دید که نخست به شهر صیدا (شهری در لبنان امروزی) که هم پیمان مصر بود و فنیقیه را هم به آشوب کشیده بود، توجه کند. باقی در ادامه مطلب....

alireza بازدید : 373 سه شنبه 10 مرداد 1391 نظرات (0)

نام کتاب: جنگهاي داريوش سوم با اسکندر
گرداوري: وبلاگ پارسون
توضيحات: این کتاب حاوي سه جنگ گرانيک ، ايسوس و گوگامال مي باشد.
پس از مرگ فیلیپ در سال 336 قبل از میلاد، پسرش اسکندر پادشاه شد و شهرهاي یونان را به تصرف خود در آورد. سپس، براي تصرف ایران باستان که در آن زمان بزرگترین امپراتوري جهان بود، به سمت شرق حرکت کرد. در سال 327 قبل از میلاد، امپراتوري اسکندر، از یونان تا هندوستان گسترش یافت. هنگامی که ارتش وي به هندوستان رسید، سربازانش از جنگ و پیشروي خسته شده بودند و وي مجبور به بازگشت شد. او در بابل دچار تب شدیدي شد و مرد.

کتاب با فرمت PDF برای رایانه (همراه با تصویر)
حجم: 291kb

کتاب با فرمت jar برای تلفن همراه
حجم: 77kb

alireza بازدید : 431 یکشنبه 08 مرداد 1391 نظرات (4)

راه  اندازی اولین سرور پارساران را به همه عزیزان تبریک می گوییم. به عنوان هدیه در این سرور به همه دوستانی که ثبت نام می کنند 100 سکه کرشه بازی هدیه داده خواهد شد. در ضمن به خاطر هماهنگی های نمایشگاه روز اول شروع بازی بامشکلاتی همراه بود که بدینوسیله از همه دوستان عذرخواهی می کنیم.یک بازی کاملا ایرانی که در باره‌ی جنگ های زمان هخامنشیان هست که تو در نژاد پارس قرار میگیری و خودتو قوی میکنی و با دشمنای ایران باستان میجنگی مزیتی که داره بازی گستردگیه زیادی داره و خوب تا آخر روال بازی و داستان به علت نیرو‌های متعدد و دستیابی متعدد حتی برای نیرو سازی هم مشغول خواهی بود که با مطالعه ی فایل pdf آموزش بازی به طور کل با داستان بازی و کاراییش آشنا خواهید شد عیب بازی گرافیک نسبتا پایین بازی هست که خوب چون داستان بازی جذاب هست من اصلا برام مهم نیس چون از خیلی از بازی‌های خارجی و ایرانی تحت وبه استراتژی قشنگتر هست و گلده زیادی در حین بازی به شما اهدا میشه.بعضیا با اومدن به بازی گفتن ساخته چون مثل تروین و آمثالهم ساده نیس!ولی خیلی قشنگه ;)سرور اولیه الآن در حال اجرا هست سرورای رسمی و بدون باگ و با سرعت بالاتر در روز های آینده میاد فرصتو از دست ندید دوستان. من خودم تمام این بازی ها رو بازی کردم اما این یه چیز دیگه است و باعث میشه با بازی با فرهنگ و تاریخ هخامنشیان هم آشنا بشوید راهنمای بازی در ادامه مطلب....

 

alireza بازدید : 409 شنبه 07 مرداد 1391 نظرات (0)

درود بر همه دوستان گرامی و خوانندگان ارجمند نویسشگاه ایرانپرست.

دوستان کوتاه میگویم:

به تارنمای بانک مرکزی که در زیر نشانی ان خواهد امد رفته و به یکای پول پارسی به جای ریال برای اسکناس و دریک برای سکه رای بدهید.(دوستان برای جلوگیری از هرز رفتن ارا و پیدا نشدن دو دستگی میان میهن پرستان همه اینگونه رای بدهید تا رای ما دچار شکست نشود)

باز هم میگویم که فراموش نشود:

پارسی برای اسکناس

دریک برای سکه

http://reform.cbi.ir

 دوستان گرامی پس از باز شدن صفحه در بالا و پنل صفحه به بخش نظر سنجی رفته و در انجا ادامه ....همچنین باید یاداور شد که گویا این روزها تارنمای ساخته شده برای همه پرسی به خوبی کار نمیکند و گه گاه اپلود نمیشود و بالا نمیاورد.

اگر میهن پرستان با چنین مشکلی رو به رو شدند چندباره امتحان کنند زیرا اشکال فنی و مربوط به سایت است.

alireza بازدید : 446 شنبه 07 مرداد 1391 نظرات (2)

در گاهشمار هر دیار و سامان، یادروزها و فراخور ( مناسبت) های ملی- مردمی و در فرمانرواییها و حکومت ها به شکل دوره ای و چرخه ای برای ارج نهادن و بزرگداشتن ها،  به شکل نمادین به نگارش درآمده تا کیستی ها و هویت های آن سرزمین را برای نسل ها و دودمان ها بازخوانی و یادآوری نماید.ایران؛ این سرزمین پیر و پخته شده در کوره های هنگامه زمان، برگ های زرینی را که دستاورد و برآمده از پیروزیها و شکست های گوناگون بوده در درازنای  زندگی خود بر جای نهاده تا با پاسداشت، همراه با آگاهی و دانش بر استواری و پابرجا ماندنشان پافشاری شود.در این میان گستره ای زیبا و لبریز ازآب زندگی که بر پای این سرزمین فرش شده، تا شور و شادی را در رگهای این سامان تزریق نماید و اندوخته هایش را به همگان ارزانی دارد " شاخاب نیلگون همیشه پارس " بوده که همچون نگینی درخشان بر این گوی خاکی خودنمایی می کند و پرتوافشانی و فروزه های تابناکش هماره خاری بر چشمان کوردلان چشم نما بوده است. باقی در ادامه مطلب.....

شاخاب همیشه پارس؛ خلیج پارس است

alireza بازدید : 438 جمعه 06 مرداد 1391 نظرات (0)

سینمای پرهزینه تاریخی و آنچه در سال‌های نه‌چندان دور عنوان «سینمای فاخر» در توصیف آن به کار می‌رفت نه فقط برای مخاطبان که گویی برای خود سینماگران هم واجد جذابیت‌ها و البته امتیازاتی است. امتیازاتی که از زمان تصویب قوانین حمایتی برای تولید و اکران این قبیل آثار رنگ و لعاب بیشتری پیدا کرده و سینماگران را در مواردی برای ثبت امتیار ساخت یک پروژه تاریخی در مقابل هم قرار داده است. جدی‌ترین نمونه از این دست طی یکی دو سال اخیر پروژه سینمایی «کوروش کبیر» است که از زمان اعلام احتمال ساخت آن تا به امروز حداقل سه مدعی جدی داشته است. محمد درمنش و عزیز‌الله حمیدنژاد در مقام کارگردان و علی معلم در مقام تهیه‌‌کننده سه مدعی این پروژه بوده‌اند که هر یک تلاش بسیاری برای ثبت ایده اولیه و فیلمنامه این اثر به نام خود داشته‌اند. خبری که روزگذشته در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد. باقی را در ادامه مطلب بخوانید// شاید دادیم کره ای ها این فیلم را بسازند آن هم با بازی سونگ ایل گوک در نقش کوروش بزرگ؟!؟!..........

alireza بازدید : 575 جمعه 06 مرداد 1391 نظرات (0)

مرحله‌ نخست کار روی پروژه‌ سینمایی «کوروش کبیر» با انتخاب مسعود جعفری جوزانی به عنوان کارگردان این پروژه بین​المللی آغاز شد.به گزارش خبرآنلاین، علی معلم، تهیه‌کننده‌ این فیلم سینمایی در این زمینه گفت: «شخصیت کوروش از جهت جایگاه تاریخی و ملی، پایه‌گذاری امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، بنیانگذاری حقوق بشر و احترام به ادیان ششصد سال پیش از میلاد، زمانه‌ای که هنوز در جهان بحث حقوق بشر حضور اولیه هم نداشت، پذیرش این شخصیت تاریخی از جانب ادیان الهی، به خصوص ذکر این شخصیت در قرآن کریم با عنوان ذوالقرنین، در شرایط امروز جهان که قدرت‌های بزرگ و بی‌تاریخ درصدد نفی جایگاه ایران در معادلات جهانی هستند، بسیار حائز اهمیت است.» باقی را در ادامه مطلب حتما بخوانید...

ساخت فیلم کوروش کبیر .:SarzaminePersia.Persianblog.IR:.

alireza بازدید : 370 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (0)

يك شهر باستاني از دوران دودمان هخامنشي و تمدن بابل در جنوب شرقي تركيه كشف شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين شهر و آثار به جاي مانده از آن در خرابه‌هاي ۱۰ هزار ساله دارا در كنار شهر ماردين واقع در منطقه جنوب شرقي تركيه كشف شده است.

بنا به اين گزارش در كندوكاو در خرابه‌هاي باستاني دارا آثاري مانند چتر و انواع كاشي‌هاي حكاكي و مزين شده به اشكال حيوانات كه مربوط به قرن ششم پس از ميلاد است، به‌دست آمده است.

همچنين در كنار اين آثار، استخوان‌هاي مربوط به انسان نيز كشف شده است كه تخمين زده مي‌شود دست‌كم سه هزار سال قدمت تاريخي داشته باشند.

با يافتن اين آثار جست‌وجوها براي كشف شهر به‌جا مانده از دوران امپراتوري هخامنشيان و تمدن بابل آغاز شد.

توران آيواز، استاندار ماردين گفت در ادامه كاوش‌ها به مكاني كه گفته مي‌شود سالن تئاتر سر باز و خانه‌هاي سنگي قرار دارد، رسيده‌اند. باقی را در ادامه مطلب حتما بخوانید...


alireza بازدید : 641 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (1)
 
خَشایارشا پسر داریوش بزرگ و آتوسا دختر کوروش بزرگ بود. خشایارشا چهارمین پادشاه هخامنشی بود. معنای این نام می‌تواند « کسی که در میان شاهان پهلوان است» باشد. خشایارشا در سن سی و چهار سالگی به پادشاهی رسید.
 بعد از جلوس اولین کارش آن شد که شورشی را که در مصر برپا شده بود فرونشاند و در این کار نیز شدت عمل بی‌سابقه‌ای نشان داد. چنانکه هرودوت می‌گوید مصر ناچار شد، یوغ سنگین‌تری را برگردن گیرد و خشایارشا برادر کوچک خویش هخامنش را در آنجا ساتراپ کرد و فرصت پیدا کرد تا به حل مسئلهٔ بابل بپردازد.بابل نیز درین ایام چند دفعه کسانی سر به طغیان برداشته بودند و یکبار حتی زوپیر ساتراپ پیر و فاتح معروف بابل را نیز کشته بودند. خشایارشا، در بابل نیز در دفع شورش خشونت و قساوت سخت نشان داد، حتی می‌گویند بعد از تسخیر مجدد بابل هم معبد مردوک مورد اهانت و بیحرمتی گردید و هم شهر به غارت رفت. خشایارشا از شورش بابل بقدری آزرده شده‌بود که از آن پس عنوان شاه بابل را از القاب خود حذف کرد و خود را فقط شاه پارسی‌ها و مادی‌ها خواند. باقی در ادامه مطلب....
alireza بازدید : 4723 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (0)

کوروش بزرگ که در بدو امر پادشاه سرزمین کوچکى بوده و عاقبت شاهنشاه بزرگ ترین  دولتى که تا آن زمان در دنیا دیده نشده بود گردید از اشخاص تاریخى است که بسیار محل توجه و محبوبیت واقع میشود. بطور کلى فتوحات او اسباب اعجاب است، چه مى‏بینیم لیدیه و بابل هریک در ظرف چند ماه محاربه مسخر میشوند و غلبه او بر کرزوس درواقع یکى از مهمترین هنرهاى اوست و سبب آن اولا اقدام سریعى بود که بموجب آن پادشاه لیدیه را بغفلت گرفت در حالتیکه نیمى از عساکر او غایب بودند و ثانیا باز او را غافل کرده سارد را مسخر نمود.ظاهر آنست که زیبائى مردانه و شجاعت و قهرمانیت و فعالیت او در تمام مدت عمرش هویدا بوده و هیچوقت عیاشى و تن‏پرورى که بسیارى از بزرگان دنیا گرفتار آن بوده‏اند بمردانگى او صدمه وارد نیاورده است.  باقی را در ادامه مطلب حتما بخوانید....

alireza بازدید : 428 چهارشنبه 04 مرداد 1391 نظرات (0)

 من از دنیا می روم، بیست و پنج کشور جهان جزو امپراتوری ایران است و تمام این کشور ها احترام دارند و مردم این کشـورها نیز در ایران دارای احترام می باشند. جانشین من خشایارشا باید مثل من در حفظ این کشورها بکوشد و راه نگهداری کشورها این است که در امور داخلی آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنها را محترم بشمارد.اکنون که من از دنیا می روم تو دوازده کرور خزانه سلطنتی داری و این زر یکی از ارکان قدرت تو می باشد؛ زیرا قدرت پادشاه فقط به شمشیر نیست بلکه به ثروت نیز هست. البته به خاطر داشته باش که تو باید به این ذخیره بیفزایی نه اینکه از آن بکاهی. من نمی گویم که در مواقع ضروری از آن برداشت نکن؛ زیرا قاعده این خزانه این است که هنگام ضرورت از آن برداشت کنند، اما در اولین فرصت آنچه برداشتی به خزانه برگردان.مادرت آتوسا بر من حق دارد، باقی در ادامه مطلب......

alireza بازدید : 356 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

فرزندان من! دوستان من! من اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته‌ام. من آن را با نشانه‌های آشکار دریافته‌ام.وقتی درگذشتم، مرا خوشبخت بپندارید و کام من این است که این احساس در کردار و رفتار شما نمایانگر باشد؛ زیرا من به هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت‌یار بوده‌ام. همیشه نیروی من افزون گشته است، آن چنان که هم امروز نیز احساس نمی‌کنم که از هنگام جوانی ناتوان‌ترم.من دوستان را به خاطر نیکویی‌های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان‌بردار خویش دیده‌ام..زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود. من آن را اکنون سربلند و بلندپایه باز می‌گذارم. اما از آنجا که از شکست در هراس بودم، خود را از خودپسندی و غرور بر حذر داشتم. حتی در پیروزی های بزرگ خود، پا از اعتدال بیرون ننهادم. در این هنگام که به سرای دیگر می‌گذرم، شما و میهنم را خوشبخت می‌بینم و از این رو می‌خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند. باقی را در ادامه مطلب حتما بخوانید.....

alireza بازدید : 613 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (2)

کوروش»؛ بزرگ مرد تاریخ ایران زمین و از بی همتاترین شهریارانی ست که تاریخ جهان به خود دیده. انسانی بلندجای و ابرمردی بی مانند که نام او و نام ایران با هم آمیخته وبرای جهانیان سرافرازی آفریده. از دلیری، منش و بینش او، آریایی ها یکپارچه شدند و توانستند در سده های پس از خود تمام تمدن ها و قدرت های کوچک و بزرگ را زیر پرچم خود در آورد. هویت ایرانی بر پایه اجتماعی و فرهنگی مادهای آذربایجان و کردستان، پارس های جنوب و پارت های شرق ایران زمین پایه گرفت و پایدار ماند. به یک زبان، پایندگی ایران از هخامنشیان وشیوه شهریاری و مردمداری آنان وامدار استایران زمین به مانند رود خروشان از ابتدای تاسیس شاهنشاهی کوروش بزرگ که برای نخستین بار یک کشور به نام «ایران» را پایه گزاری نمود، تا به امروز در جریان بوده است. باقی را در ادامه مطلب حتما بخوانید.....

alireza بازدید : 672 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (1)

هدف از گردآوری ليست کتابهای ارزشمند ایرانی - تنها آگاهی دادن از منابع قابل استناد و
جهانی برای تاریخ کهن و پرافتخار ایران زمين است. همچنین در جواب بعضی از دوستان که میگویند تاریخ 8000 ساله ایران تحریف شده و ساختگی است و همچنین میگویند مطالب این سایت هم  بدون مدرک و ساختگی است باید بگویم که این همه مدرک را نمیبینید این همه کتاب معتبر. از همه این ها در نوشتن این سایت استفاده شده است. باقی در ادامه مطلب.....

نام کتاب : شاه جنگ ايرانيان
نويسنده : اشتن متز آلماني و جون بارک آمريکايي - ترجمه ذبيح الله منصوري
موضوع کتاب : عظيم ترين نبرد جهان بين خشيارشاه شاهنشاه بزرگ ايران و سپاه يونانيان
نام کتاب : شاهنشاهي اشکانيان
نويسنده : خاورشناس روسي : م دياکونف - ترجمه کريم کشاورز
موضوع کتاب : بررسي 400 سال شاهنشاهي پر افتخار اشکاني
نام کتاب : ايران و تمدن ايراني
نويسنده : ايران شناس بزرگ فرانسوي کلمان هوار - ترجمه حسن انوشه
موضوع کتاب : بررسي تاريخ ايران از 7000 سال پيش تا اسلام
نام کتاب : تاريخ تمدن ايران
نويسنده : پرفسور هانري ماسه - رنه گروسه و انجمن باستان شناسان اروپا
موضوع کتاب : بررسي تاريخ ايران از شاهنشاهي کيانيان در 6000 سال پيش تا ورود اسلام
نام کتاب : تاريخ 3 جلدي ايران باستان
نويسنده : نگارش و برگردان شادروان حسن پيرنيا
موضوع کتاب : تاريخ پرافختار ايران باستان
نام کتاب : فرهنگ ايران باستان
نويسنده : شادروان استاد پورداوود

 

alireza بازدید : 373 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (1)

کوروش انسانی کم نظیر بود. این مرد برجسته در جوانمردی، گذشت، فداکاری، نجابت، عیب پوشی، عدالت، از خود گذشتگی، رافت و مهربانی، رقت قلب، مردانگی، شجاعت، خلق خوش و جمیع صفات پسندیده سرآمد همه بوده است پادشاهی عادل که همیشه در فکر رعیت و آسایش او بود و در هر موردی اگر اجحافی می دید سخت واکنش نشان می داد. بر حسب عقیده و نظر صاحب نظران زمان خود و حتی دشمنان پادشاهی نمونه بود. در هنگام غذا تعداد زیادی از نزدیکان با او غذا می خوردند و تنها غذا خوردن را دوست نداشت. اغلب مقداری غذا برای نگهبانان می فرستاد و از این راه محبت آنان را جلب می کرد. لباسش مادی بود و عقیدهاش این بود که لباس تمام بدن را میپوشاند. در تمام زندگانی این پادشاه فقط یک زن داشت و پس از فوت، زن دیگری را اختیار نکرد. در عین حال او شخصیتی با تدبیر بود، بطوری که پادشاه توانست شالوده ی امپراتوری بزرگی را بنیان نهد که از مدیترانه تا رود سند و از روسیه تا خلیج فارس وسعت داشت و این سرزمین وسیع را به بهترین وجهی اداره میکرد. باقی در ادامه مطلب...

alireza بازدید : 378 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

تير آرش در کمانم...
نام ايران بر زبانم...
قله ها در زير پايم...
کهکشانها آشيانم...
سرکشم چون کوه آتش آتشم...
آتشفشانم...
چون سياوش پاک پاکم...
همچو رستم پهلوانم...
کاوه ام آزاده مردم...
تار و پود کاويانم...
من زماد و از هخايم...
از ارشک ساسانيانم...
مازيارم...بابکم...
من رهبر آزادگانم...
جشن يلدا جشن نوروز...
هم سده هم مهرگانم...
نور خورشيد نور چشمم...
آسمانها زير پايم...
زاده پاک اهورا...
از نژاد آريايم...

alireza بازدید : 343 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی مرودشت درخصوص وضعیت تخریبی ایجاد شده در تخت جمشید به خبرگزاری مهر گفت: ترک سنگ‌ها یکی از عظیم‌ترین بناهای سنگی جهان را در معرض خطر ریزش قرار داده است.محمد اسدپور همچنین به افزوده شدن بر میزان ترک‌های موجود در سازه‌های تخت جمشید اشاره کرد و افزود: زمانی که از پلکان‌ها وارد تخت جمشید می‌شویم در دروازه ملل ستون‌هایی وجود دارد که ترک‌خوردگی‌های آنها جدید است.
وی گفت: به مرور زمان، سنگ‌ها تحت‌تأثیر فرسایش، باران‌های اسیدی و شرایط آب و هوایی، فسیل شده و یکسری ترک‌هایی در آنها به‌وجود می‌آید که به‌دلیل کنترل نکردن این وضعیت از سوی مسئولان و متخصصان، ترک‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.
مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی مرودشت گفت: در دیواره‌های دروازه ناتمام ترک‌هایی دیده می‌شود و علاوه بر این، کاخ صد ستون نیز ترک‌های زیادی برداشته که به راحتی قابل مشاهده است.

وی افزود: در گذشته نیز تخت جمشید ترک‌هایی داشته اما با مشاهده ترک‌های مختلف در این بنا می‌توان متوجه شد که بیشتر آنها مربوط به زمان حال است. باقی در ادامه مطلب را حتما بخوانید.....

alireza بازدید : 439 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (1)

خبر درگذشت کوروش بزرگ به مصر می رسد؛ فرعون آن زمان مصر، "آمازیس" نام داشت. آمازیس، فرزندش "پسامتیک" را برای گسترش مرزهای شرقی همراه با سپاهیان بیشمار به فلسطین و سوریه روانه می کند. شاهنشاه کمبوجیه برای رویارویی با گستاخی مصریان به شام لشکرکشی می کند و مصریان را مجبور به برگشت به فلسطین می کند.پسامتیک در فلسطین آگاه می شود که پدرش آمازیس درگذشته است. بنابراین تصمیم به عقب نشینی به پایتختش "مِمفیس" می کند؛ ولی این بار کمبوجیه تصمیم می گیرد جواب گستاخی مصریان را بدهد. از این روی وی نیز به طرف ممفیس لشگرکشی می کند. باقی در ادامه مطلب....

alireza بازدید : 310 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (0)

مهندسان هخامنشی راز استفاده از عدد پی (۱۴/۳ ) را دو هزار و 500 سال پیش کشف کرده بودند. آنها در ساخت سازه های سنگی و ستون های مجموعه تخت جمشید که دارای اشکال مخروطی است، از این عدد استفاده می کردند.عدد پی ( ۳/۱۴)در علم ریاضیات از مجموعه اعداد طبیعی محسوب می شود. این عدد از تقسیم محیط دایره بر قطر آن به دست می آید. کشف عدد پی جزو مهمترین کشفیات در ریاضیات است. کارشناسان ریاضی هنوز نتوانسته اند زمان مشخصی برای شروع استفاده از این عدد پیش بینی کنند. عده زیادی، مصریان و برخی دیگر، یونانیان باستان را کاشفان این عدد می دانستند اما بررسی های جدید نشان می دهد هخامنشیان هم با این عدد آشنا بودند. باقی در ادامه مطلب....

alireza بازدید : 389 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (1)

همیشه یه چیزایی هست که ما نمی دونیم...و همین ها باعث دور ماندن از تمدن 8000 ساله مان میشود..
بعضی از اونا رو نوشتم:
1 فروردین = روز تولد زرتشت پیامبر ایران باستان
7 آبان = روز تولد کوروش بزرگ
2 فروردین = روز تولد سورنا سردار بزرگ ایران
4 آذر = روز تولد داریـوش بزرگ
19 مهـــر = روز تولد خشایارشا شاهنشاه شکست ناپذیر ایران
12 تیـر = روز تولد بابک خرم دین
22 خرداد = روز سقوط شهر تیسفون در برابر اعراب
4 مرداد = روز کشته شدن رستم فرخزاد سپهسالار ایران به دست علقمه
21 مرداد = روز آخرین مبارزه آریوبرزن ژنرال بزرگ داریوش سوم با اسکندر مقدونی و روز قتل او
20 خرداد = روز مرگ کوروش بزرگ
.
به نظر من هر ایرانی باید اینارو بدونه....اینطور نیست؟؟

alireza بازدید : 378 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (1)

بعد از حمله ی اعراب به ایران، عربی از مرد پارسی پرسید: چرا زنان شما حجاب ندارند؟! مرد پارسی گفت: حجاب زنان ما پلک چشمان مردان ماست.

روزی امپراتور یونان به کوروش بزرگ گفت : ما برای شرف می جنگیم ولی شما برای ثروت !!

کوروش بزرگ گفت : آری ، هر کس برای نداشته هایش میجنگد !!. داستان کوروش و حاکم ارمنستان نیز را در ادامه مطلب بخوانید حتما بخوانید.......

alireza بازدید : 357 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (0)

زمانی کزروس به کورش بزرگ گفت: چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود برنمی داری و همه را به سربازانت می‌بخشی؟

کورش گفت: اگر غنیمت های جنگی رانمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟! کزروس عددی را با معیار آن زمان گفت.
کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد. سرباز در بین مردم جار زد و سخن کورش را به گوش‌شان رسانید.

مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند. وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود.
کورش رو به کزروس کرد و گفت:

ثروت من اینجاست. اگر آنهارا پیش خود نگه داشته بودم، همیشه باید نگران آنها بودم. زمانی که ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره‌اند مثل این می‌ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد. و داستان( پانته آ و آبراداتاس) را در ادامه مطلب بخوانید خیلی اموزنده و جالب است...

alireza بازدید : 672 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

آرتمیس یکم کاریا، حاکم ساتراپی ایونیا در قرن پنجم قبل از میلاد، و فرمانده یکی از ناوگان سپاه ایران در نبرد با یونان.پدر آرتمیس لوگدامیس نام داشت. وی فرماندار شهر هالیکارناس، مرکز کاریا بود و مادرش در جزیرهٔ کرت به دنیا آمده بود.

در مورد ریشهٔ نام این بانو دو نظر وجود دارد. ممکن است نام این بانو از الههٔ یونانی یعنی آرتمیس که در اسطوره‌های یونانی، خدابانوی شکار و ماه و حاصلخیزی بوده، به عاریت گرفته شده‌باشد و از طرفی دیگر ممکن است ریشهٔ نام این بانو از واژه‌های ایرانی آرتا، آرت، آرته (از اوستایی یا پارسی کهن) که می‌تواند به بزرگ، خوب، پاک واژه‌شناسی شود، گرفته شده‌باشد. بنابر این واژه‌شناسی «آرتمیس» می‌تواند «بانوی پاک، بزرگ، ...» باشد. باقی در ادامه مطلب...

 

alireza بازدید : 435 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

روزی کوروش در حال نیایش با خدا گفت: خدایا به عنوان کسی که عمری پر بار داشته و جز خدمت به بشر هیچ نکرده، از تو خواهشی دارم. آیا می توانم آن را بیان کنمخداوند گفت: بگو ای بزرگوار بنده ی من...

-از تو می خواهم یک روز، فقط یک روز به من فرصت دهی تا ایران امروز را بررسی کنم؛ سوگند می خورم که پس از آن هرگز تمنایی از تو نداشته باشم.
- چرا چنین چیزی را می خواهی؟ به جز این هر چه را بخواهی برآورده می کنم؛ اما این را نخواه.
- خواهش می کنم. آرزو دارم در سرزمین پهناورم گردش کنم و از نتیجه ی سالها نیکی و عدالت گستری لذت ببرم. اگر چنین کنی بسیار سپاسگزار خواهم بود؛ و اگر این چنین هم برایم نکنی باز هم تو را سپاس خواهم گفت.
خداوند یکی از ملائکه ی خود را برای همراهی با کوروش به زمین فرستاد و کوروش را با کالبدی از پاسارگاد بیرون کشید؛ فرشته در کنار کوروش قرار گرفت.
کوروش گفت: عجب! اینجا چقدر مرطوب است!
فرشته تاسف خورد... باقی در ادامه مطلب .... حتما بخوانید تا بدانید چه بر سر ما امده است و میاید..
alireza بازدید : 942 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (1)

جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران نام مجموعه جشن‌هایی است که به مناسبت دوهزار و پانصد سال تاریخ مدون شاهنشاهی ایران و در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ اکتبر۱۹۷۱ (برابر با ۲۰ تا ۲۴ مهر۱۳۵۰) در تخت جمشیدبرگزار شد. در این جشن‌ها، سران حکومتی و پادشاهان ۶۹ کشور جهان شرکت کردند و تمدن و تاریخ کهن ایران را ارج نهادند.

alireza بازدید : 352 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

 

هنوز درباره ابر مرد تاریخ ایران و جهان، پدر ملتها، مسیح تورات و ذوالقرنین قرآن، سخنان نهفته، بسیار می باشد. در اینجا فهرست وار به نکته هایی اشاره می کنم که چندان به بررسی کشیده نشده است.مایه نگرانی و افسوس است که نگاره هایی از کوروش بزرگ رواج یافته است که بر سر ایشان، کلاهی مانند کلاهخود موتورسواران نهاده اند و یک ستاره شش پر که مانند آرم و نماد آمریکاست، در بغل این کلاه ساختگی، خود نمایی می کند. باقی در ادامه مطلب...


alireza بازدید : 437 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

بیرق یا پرچم یا درفش یک کشور به علامتی گفته می‌شود که نشان از مظهر تمدن و ملیت آن کشور دارد. بیرق به‌طور کلی توسط فرمانده قوا یا پادشاه هر کشوری در لشگر کشی‌ها استفاده می‌شده است. پرچم هر کشوری جهت رمز اتحاد بین مردمان آن کشور است که کاملن ریشه در پیشینه فرهنگی آن کشور دارد . این نشان برگفته شده از باورها، عقاید، آداب و رسوم نیاکان آن کشور، هویت و روحیه ملی مردمان آن کشور است . باقی در ادامه مطلب..

alireza بازدید : 492 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (0)

 به نوشته ذکا آکیناکه یک شمشیر کوتاه به طول ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر بود و یکی از سلاح های عمده هخامنشیان به شمار می آمد (Zoka ، ۱۹۷۱/۱۳۵۰:۶۹). پورداووداظهار می کند کلمه ایرانی باستان برای آکیناکه مشخص نیست. پورداوود (۱۹۶۹/۱۳۴۷:۴۳) از هرودوت که لشکرکشی خشایارشا به یونان در ۴۸۰ ق.م. را گزارش می کند نقل می کند خشایارشا بر روی پلی در هلسینتوس (داردانل)، برگ هایی در دریا ریخت، براتی را در جام زرین خود ریخت و خورشید را ستایش نمود . باقی در ادامه مطلب...

alireza بازدید : 406 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

 ده سال از فتح بابل می گذرد و بنده ی صالح خداوند , پادشاه صلح ,پادشاه چهار گوشه ی جهان اینک بیش از هفتاد سال دارد.شرق و غرب پس از فتح بابل به عظمت کوروش گویا بود زیرا در روی زمین کشوری نمانده بود که با او برابری نماید.او به تنهایی امپراطوری تمام دنیای آباد را بدست داشت.بسیاری از دوستان وفادارش مرده اند یا در جنگها کشته شده اند. مادر و پدرش سالها پیش از دنیا رفته اند.همسرش کاساندان نیز در قید حیات نیست و تنها فرزندانش برای او باقی مانده اند.در قصر خویش در اکباتان نشسته است. باقی در ادامه مطلب....

alireza بازدید : 406 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

آثار تاریخی و باستانی تخت جمشید در نزدیکی شهر مرودشت و در فاصله حدود 60 کیلو متری شمال شرق شیراز قرار دارد.یونانیان به آن پرسپولیس می‌گفتند و در ایران قدیم نیز به آن پارسه و چهل منار گفته می‌شده است. پارسَه یا تخت جمشید یکی از شهرهای باستانی ایران است که سالیان سال پایتخت هخامنشیان بوده است. اسکندر مقدونی سردار یونانی به ایران حمله کرد و این مکان را به آتش کشید.تخت جمشید ،مجموعه‌ای از کاخ‌های بسیار باشکوهی است که ساخت آنها در سال 512 قبل از میلاد آغاز شد و اتمام آن 150 سال به طول انجامید. باقی در ادامه مطلب....

 

تخت جمشید

alireza بازدید : 533 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

img_8414

 

 

 

همایش علمی مطالعات تاریخ ایران

یادروز باستان شناس و مورخ

 

پروفسور علیرضا شاپور شهبازی


به همراه رونمائی از کتاب تاریخ ساسانیان با سخنرانی اساتید باستان شناسی و تاریخ از دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده باستان شناسی و دانشگاه شیراز

 

 

 

 

زمان: پنجشنبه 22 تیرماه 1391 ساعت 17

مکان: چهار راه حافظیه، سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

 
 
alireza بازدید : 729 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (0)

داریوش یکم (به پارسی باستان: ‎DA‎‎A‎‎RA‎‎YA‎‎VA‎‎U‎‎SHA)، پسر ویشتاسپ، ملقب به داریوش بزرگ، سومین پادشاه هخامنشی بود. وی در سال ۵۲۲ پیش از میلاد، با کمک تعدادی از رؤسای هفت خانوادهٔ بزرگ پارسی با کشتن گئومات مغ که به عنوان بردیا فرزند کوروش بزرگ بر تخت نشسته بود، سلطنت را به خاندان هخامنشی بازگرداند. پس از آن به فرونشاندن شورشهای داخلی پرداخت. نظام شاهنشاهی را استحکام بخشید و سرزمینهایی چند به شاهنشاهی الحاق کرد. آغاز ساخت پارسه (تخت جمشید) در زمان پادشاهی او بود. باقی در ادامه مطلب....

alireza بازدید : 455 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (0)

میدانستید که یک پاپیروس حاوی طلاق نامه در مصر مربوط به دوران داریوش اول در سال ۴۹۱پیش از میلاد و یک لوح گلین که حاوی متن قرار داد رهن خانه ای در زمان داریوش اول در سال۵۱۷پیش از میلاد پیدا شده است.

آیا میدانید یک باستان شناس فرانسوی به نام خانم دیولافوا در زمان ناصرالدین شاه قاجار به سراغ خرابه شوش رفت وبیش از۱۲ هزار کیلو  از آثار باستانی را با کشتی با خود برد.

آیا میدانستید بلکان ورودی بارسه یکی از شاهکار های معماری جهان است این بلکان بلکانی است ۲طرفه که ۱۱۱بله دارد ارتفاع هر کدام ۱۰ سانتی متر است دلیل کوتاه بودن بله ها این است که چون اکثر  بزرگان ملل سالخورده بودند برای راحتی آن ها وحفظ ابهت و جلالشان بله هارا کوتاه ساخته بودند. ادامه را در روز های بعد میگذارم.....

alireza بازدید : 516 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (0)

سازمان قضایی وآیین داد رسی در دوره ی هخامنشیان.تشکیلات فضایی ممالک غیر ایرانی ظاهراً وضع قضایی خود را به همان شکل پیشین خود حفظ کرده بودند . یعنی اقوام تحت سلطه با توجه به آیین و مقررات مذاهب و ادیان خاص خود به قضاوت میپرداختند و حاکمان هخامنشی هیچ دخالتی در نظام اجتماعی ایشان نمی نمودند . 

این یکی از ملاک ها و عوامل بسیار مهم ساختار قدرت هخامنشی بود که نقش بسیار زیادی در ثبات این دولت و ماندگاری آن داشت . همچنین امکان حفظ فرهنگ های محلی و نظام های عادی در جوامع جدید را فراهم می ساخت . باقی در ادامه مطلب...

alireza بازدید : 2060 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (1)

نام فایل : در جستجوی کوروش کبیرcyrus_the_great.gif
حجم فایل : ۷۰.۴۴۱ mb
قالب فایل : WMV


دانلود مخصوص اعضا در ادامه مطلب......
alireza بازدید : 1046 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (1)

بنا به گفته گزنفون، تاریخ‌نگار یونانی، موقعی که کورش بزرگ فرماندهی ارتش پارس را به عهده گرفت.رسته‌ی اصلی ارتش پیاده بود که بیش‌تر برای رزم از دور بار آمده و به تیر و کمان و زوبین و فلاخن مسلح بود. کورش برای ایجاد و تقویت روح جنگاوری، به سی هزار نفر از سربازان پارسی که مطابق اصول تربیت کشور پارس دارای خصایل سپاهیگری برجسته‌ایی بودند، دستور دادند اسلحه خودشان را به نیزه و شمشیر تبدیل کنند باقی در ادامه مطلب..AWT IMAGE

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ می توانید با اطلاعات کامل زمان های هخامنشیان - ساساسنیان - اشکانیان و ... و حوادث های جالب و تمام جنگ های ایران و روم و ... آشنا شوید. لینک کانال تلگرام: درود بر شما عزیزان.. لینک کانال رسمی تلگرام سایت هدیش: t.me/hadish_tarikh
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    لینک دوستان
  • ساب موزیک(دانلود آهنگ جدید)
  • Youtube بروزترين مرجع دانلود‎ Youtube
  • کانون رسمی چلسی
  • ساسان اس ام اس
  • چلسی
  • شخصی
  • جوک
  • بزرگترین مرجع عکس
  • دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه ای 91 شیراز
  • تاریخ و تمدن ایران
  • یو پرشین
  • کــــــوروش شـــاهـنــشـاه هـــخـامـنـشی
  • علوم غريبه دعا ها و طلسمات براي شما
  • تاریخ ایران از نگاهی دیگر
  • سایت تاریخی همراه تاریخ
  • دانلود انیمیشن های مجاز با لینک مستقیم
  • دانلود جديدترين نرم افزار ها. software
  • سرگرمی تفریحی مذهبی علمی آموزشی (امیر دی ال 90)
  • افتخار افرینان
  • سایت احمد رئیسی نیا
  • دوست یابی
  • داروهای گیاهی
  • انجمن ورود ممنوع
  • ارسلان فره کیانی
  • پارسی ساز(تاریخی)
  • پارسیان دژ(تاریخی)
  • .::موزیکده::
  • سرزمین اهورایی
  • جديدترين ورسمي ترين پايگا اس ام اس كشور
  • شهر دانلود
  • شهر موزیک
  • کندر دانلود
  • بهترین سایت نانسی عجرم
  • DOWNLOAD4Uبزرگترین سایت دانلودایرانیان
  • فارسی لود
  • ps3 بازان حرفه ای
  • ضد فراماسون
  • عاشقانه ها
  • کاور و پوستر بازی(هومن)
  • سایت جوان صدا
  • ویکی جنگ دانشنامه نظامی ایران
  • کدستان - مرجع بزرگ کد و ابزار رایگان وب نویسان
  • دانلود بازی های اندروید
  • دانلود بهترين ها براي موبايل
  • مرجع تخصصی بازی
  • دبیرستانیها
  • " عـ ـکـ ـسـ ـایـ ـی ♥♥که به ♥♥عـمرت ندیدی"
  • آموزش زبان انگلیسی
  • RZB.RZB.IR
  • عکس,بازیگر,خواننده,مدل لباس
  • آتیش موزیک
  • بهترین مطالب اینترنت در وبسایت bootek
  • حرف های ناگفته
  • وبلاگ نظامی آی آر ارتش
  • ♥ ♥ ♥♥پاتوق تفریحی MASIS♥♥ ♥ ♥
  • بزرگترین سایت رسمی اوریل
  • انجمن هواداران رئال مادرید
  • فارسی دانلود
  • سایت چلسی نیوز
  • سایت خبری هواداران چلسی
  • کلیک کنید و لذت ببرید
  • وبلاگ تاریخی ایران
  • پسران قرمز
  • کوروش کبیر
  • پیامبر ایرانیان ذولقرنین(کوروش بزرگ)
  • میهن پرستان
  • دختر کوروش بزرگ
  • فدایی وطن
  • وبلاگ نظامي آي آر ارتش
  • سربازان کوروش اریایی
  • کوروش بزرگ
  • تاملی بر تاریخ ایران زمین
  • تمدن های فراموش شده
  • تو را ای وطن دوست دارم
  • عشق پارسی
  • تاریخ و تمدن ایران زمین
  • ایران باستان
  • سرباز پارسیان
  • اهورا مزدا
  • نویسشگاه ایران پرست
  • سرباز ایران
  • هزاره های فراموش شده
  • مرجع تاریخ و فرهنگ ایران
  • تاریخ سرافراز ایران
  • پارسوماش
  • کوروش شاه شاهان
  • کوروش بزرگ
  • سایت تاریخی ایرانشهر
  • بزرگترین مرجع دانلود فیلم،موزیک
  • تاریخ ایران باستان
  • تاریخ و تمدن ایران
  • دانلود فیلم با لینک مشتقیم
  • بهترين سايت بانک اطلاعات ومطالب جالب وترفندواس ام اس و اخبار و اموزش و .....
  • سون سانگ
  • oO گالری عکس پیکاسو Oo
  • سرزمین من، آریای من
  • زنده باد ایران
  • اریاییان
  • سرزمین پارس
  • نا گفته های تاریخ ایران زمین
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    به نظر شما ایا مطالب تاریخی و دانستنی های جالب از تاریخ ایران و جهان وبسایت چقدر تاثیرگذار و جالب و مفید بوده است
    آیا شما طرفدار تیم فوتبال چلسی هستید یا خیر؟؟اصلا فوتبال میبینید؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 286
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 255
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 655
  • باردید دیروز : 606
  • گوگل امروز : 121
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,124
  • بازدید ماه : 4,770
  • بازدید سال : 39,851
  • بازدید کلی : 324,365
  • کدهای اختصاصی

    آگهی انجمن بهترین وبلاگ

    انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

    افزایش امتیاز وبلاگ

    جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
    وبلاگSponsered By :

    قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ




    مترجم سایت

    مترجم سایت


    ابزار چت روم

    چت روم


    تعبیر خواب آنلاین

    تعبیر خواب

    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت

    کد جست و جوی گوگل



    ساعت فلش


    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    ..

    طالع بینی ازدواج

    قالب وبلاگ


    فال حافظ



    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین

    کد نمایش آی پی

    کد نمایش آی پی

    پیچک

    تماس با ما

    کد تماس با ما

    پیچک

    آپلود نامحدود عکس و فایل

    آپلود عکس

     

    دریافت کد آپلود سنتر

    آپلود عكس

    آپلود عكس

    رنک الکسا

    پیج رنک

    سربازان گمنام امام زمان (عج)

    پارسیان دژ-مرجع ایران شناسی(ایران باستان)

    پرشیا دانلود